A kérdés lehet meglepő vagy éppen túlságosan is egyértelmű sok mindenkinek, mégis fontos róla beszélni. Nem mindenki köt ugyanis biztosítást kiutazás napjára és az első pár munkanap idejére – mivel optimális esetben egyik nap kiérkezik a munkavállaló, következő nap már dolgozik is, és a munkáltató cég intézi a bejelentést, biztosítást. Amíg azonban nem kezdi el a munkavállaló a munkát, és nincs elindítva a biztosítás igénylés, addig külföldön a munkavállaló (mint egy turista) nincs biztosítva, azaz a magyar biztosítása már nem érvényes, a kinti új pedig még nem.
Mi van abban az esetben tehát, ha nem minden megy optimálisan, azaz nem sikerül munkába állni a munkavállaló és a munkaadó hibáján kívül? Mi van abban az esetben, ha kiér a munkavállaló külföldre, de a szálláson rosszul lesz, és nem tudja elkezdeni a munkát? Mi van abban az esetben, ha valakit az első munkanap előtt baleset ér?
Amennyiben a munkáltatónál nem tudja elkezdeni a munkavállaló a munkát, és előreláthatólag nem is fog tudni napokon belül munkába állni, úgy a munkáltató elállhat a munkaszerződéstől, és így elmarad a bejelentés, a biztosítás igénylés is. Nincs munkaviszony, nincs biztosítás. Ha a munkavállaló kórházba kerül, vagy orvosi ellátásra szorul, a magyar biztosítása nem fogja fedezni a kinti költségeket. Mindenképpen érdemes tehát kiutazás előtt legalább az első 1-2 napra biztosítást kötni, hogy minden eshetőségre fel legyen készülve a munkavállaló, és minél kisebb rizikót vállaljon munkába állás előtt. Ön mindig köt biztosítást külföldi munkába indulás előtt?