1. Mikor van a fizetés?
- Minden hónap (legkésőbb) tizedikéig indítják az utalásokat.
2. Készpénzben is megkaphatom a fizetésemet? Előleg van?
- Nem, csak átutalással kerülnek kifizetésre a bérek.
- Nem, nincs előleg. Borravalót viszont lehet már 1 hét után is kapni (attól függően, hogy az adott turnus 1 vagy 2 hetes úton vesz részt). A hajón nem kell költeni étkezésre, szállásra, így tulajdonképpen nincs kiadás.
3. Milyen dokumentumokra van szükség a beszálláshoz?
- Érvényes útlevél
- Erkölcsi bizonyítvány
- Orvosi igazolás
- Bankszámla
- Születési anyakönyvi kivonat
- Igazolványkép
4. Ha csak 1 hetet dolgoztam, mikor kaphatom meg a béremet?
- Jövő hónap legkésőbb 10 – i utalással, mint azok a munkavállalók, akik egész hónapot dolgoztak.
5. Magyar bankszámla is jó?
- Igen. A munkáltató (hajós cég) magyar, német, osztrák, román, szlovák stb. számlára is átutalja a fizetést.
6. Miért kell érvényes útlevél?
- Függetlenül attól, hogy az adott folyami hajó csak egy uniós országban halad egész szezonban (pl. Franciaország, Németország) szükséges az érvényes útlevél. A hajós cégnek joga van minden munkavállalóját áthelyezni szezon közben olyan hajóra is (ha szükséges), amelyik pl. a Dunán közlekedik, azaz olykor lemegy a Fekete – tengerig, Szerbián át.
- Érvényesnek minden útlevél – hajózás szempontjából, ami a vállalt szerződés lejárati dátumától számítva még legalább 6 hónapig érvényes.
7. Biztosítva vagyok már a kiutazás napjától?
- Minden munkavállaló biztosítása attól kezdve él, hogy megérkezik a munkahelyre, felveszi a munkát (azaz felszáll a hajóra). Azt javasoljuk, hogy mindenki kössön biztosítást 1 napra, a kiutazás napjára, hogy ha út közben megsérülne, baleset érné, vagy bármilyen ok miatt orvosi ellátásra, műtétre szorulna, ne legyen semmilyen biztosítási probléma.
8. Hogyan történik a kiutazás és beszállás?
- A kiutazáshoz szükséges repülőjegyet e-mailben küldi a hajós cég. Amennyiben vonattal is megközelíthető a beszállás helyszíne (azaz nem kell repülni), akkor vonatjegyet (vagy ahhoz szükséges foglalási számot) küld a hajós cég emailben. A kiutazás tehát fizetett. A szezon végén szervezett hazautazás van.
9. Van wifi a hajón?
- Igen, van. A hajó személyzetet azonban nem használhatja a netet. Minden munkavállaló maga gondoskodik mobilinternetről.
10. Van mosási lehetőség a hajón?
- Igen, van. Figyelembe kell azonban venni, hogy a személyzet a privát ruháit akkor mosathatja/moshatja, amikor a mosodás munkaideje lejárt, és a mosógépek felszabadultak. Ajánlott vinni mosókapszulát (nem minden hajón van ingyen mosópor lehetőség)
+ 1 Egy hónapos felmondási időm van a jelenlegi munkahelyemen. Így is pályázhatok?
- Szezon közben (március – január) sajnos nem tudnak egy üres hely betöltésére 1 hónapot várni. Szezon közben annak van leginkább esélye, aki rugalmas időben, és ha jelzi a cég, hogy van hely, akkor 1-2 héten belül be tud szállni megadott helyen.
Amennyiben szeretne folyami hajós munkára jelentkezni, és részt venni 2020. január 15 – én Budapesten tartandó interjú napunkon, várjuk jelentkezését a munka@silverhand.hu címen egy fényképes önéletrajz formájában.
Illetve a hajós interjú napról itt olvashat részletesebben: https://silverhand.hu/folyami-hajos-interjunap-budapest-2020-januar-15/
Itt talál elérhető és pályázható hajós pozíciókat 2020. márciusi kezdéssel: https://silverhand.hu/jelentkezoknek/munkaajanlatok/?q=folyami&location=&category=